Procedure van een schade behandeling

Procedure schade behandeling

Campolife kan alles voor u regelen, behalve het melden van de schade bij de verzekering. Dit moet u zelf doen, voordat u bij ons een afspraak maakt voor een schade intake.

Hoe verloopt de behandeling van de schade?

  1. Als u ons belt om een afspraak te maken openen wij een schadedossier in ons administratiesysteem. Hierin komen de volgende gegevens te staan:
  2. Uw persoonsgegevens
  3. De gegevens van uw caravan / camper
  4. Uw verzekeringsmaatschappij
  5. Indien u een tussenpersoon heeft, graag hiervan de volledige contactgegevens
  6. Polisnummer van uw verzekering
  7. Schadenummer (deze krijgt u van uw verzekeringsmaatschappij)
  8. Uw eigen risico
  9. Wij maken een afspraak voor een dag en tijd met u om de schade te laten zien aan onze schadebehandelaar.
  10. De schadebehandelaar neemt samen met u de schade door en maakt vast foto’s van de schade t.b.v. het dossier. U hoort dan van de schadebehandelaar of uw caravan/camper bij ons moet blijven en of er al dan niet een expert zal komen van de verzekering. Dit laatste is afhankelijk van welke maatschappij en de hoogte van het schadebedrag.
  11. U ondertekent bij ons de akte van sessie. Door deze te ondertekenen geeft u de verzekeringsmaatschappij toestemming om de schade aan ons uit te keren nadat wij deze hersteld hebben.
  12. De schadebehandelaar maakt vervolgens een calculatie en dient deze in bij de verzekeringsmaatschappij. Pas nadat wij een akkoord hebben ontvangen van de verzekeringsmaatschappij kunnen wij onderdelen gaan bestellen.
  13. Soms is er extern werk nodig, bijvoorbeeld spuitwerk. Dit besteden wij uit aan een betrouwbare partner. Dit werk wordt ingepland bij de externe partij als de kosten akkoord zijn gegeven door de verzekeringsmaatschappij.
  14. Als wij alle spullen binnen hebben die we besteld hebben wordt het werk ingepland bij de schademonteur.
  15. Zodra alle werkzaamheden gereed zijn en door ons gecontroleerd krijgt u bericht dat uw caravan/camper weer klaar staat voor u om op te halen. Wij maken dan een afspraak met u voor het ophalen. Wij zorgen ervoor dat uw kampeermiddel netjes gewassen voor u klaar staat.
  16. Als u de akte van sessie ondertekend heeft en de verzekering aan ons uitkeert, dan betaalt u bij ons alleen het eigen risico dat u heeft. Of u een eigen risico moet betalen hangt af van uw verzekeringsvoorwaarden. Deze staan in uw polis. Heeft de verzekeringsmaatschappij alsnog aan u zelf uitgekeerd, dan betaalt u het totale bedrag van de schade aan ons.

Het is goed om te weten dat de tijdsduur van het hele schadetraject afhankelijk is van diverse factoren. Als wij alle gegevens compleet hebben en u heeft een merk caravan/camper waar wij dealer van zijn en de bestelde onderdelen zijn op voorraad bij de fabriek dan kan het proces binnen enkele weken afgerond zijn. Heeft u echter een kampeermiddel dat niet tot onze huismerken hoort en/of zijn onderdelen niet of slecht leverbaar dan kan de afhandeling van het schadeproces zomaar enkele maanden oplopen. Drukte bij de verzekeringsmaatschappij, beschikbaarheid van de expert van de verzekering en drukte bij de spuiter of in onze werkplaats heeft uiteraard ook invloed op de doorlooptijd.