Procedure van een schade behandeling

Let op: Campolife kan alles voor u regelen, behalve het melden van de schade bij de verzekering. Dit moet u zelf doen, voordat u het online schadeformulier invult op onze website. Vergeet niet naar uw schadenummer te vragen!

Hoe verloopt de behandeling van uw schade?

  1. U meldt de schade via onze website door middel van het invullen van het online schadeformulier. Aan de hand van de door u aangeleverde gegevens openen wij een schadedossier in ons administratiesysteem
  2. Wij nemen binnen 10 werkdagen contact met u op om een afspraak met u te maken om de schade te laten zien aan onze schadebehandelaar. Dit kan niet altijd op een korte termijn, houd er rekening mee dat u de caravan/camper niet altijd op korte termijn kunt brengen
  3. Als u met de caravan/camper langskomt dan neemt u samen met de schadebehandelaar de schade door en maakt hij vast foto’s van de schade t.b.v. het dossier. U hoort dan van de schadebehandelaar of uw caravan/camper bij ons moet blijven en of er al dan niet een expert zal komen van de verzekering. Dit laatste is afhankelijk van welke maatschappij en de hoogte van het schadebedrag
  4. U ondertekent bij ons de akte van cessie. Door deze te ondertekenen geeft u de verzekeringsmaatschappij toestemming om de schade aan ons uit te keren, nadat wij de schade hersteld hebben. U betaalt bij ons alleen uw eigen risico, indien dit van toepassing is. Of u een eigen risico moet betalen, hangt af van uw verzekeringsvoorwaarden. Deze staan in uw polis. Heeft de verzekeringsmaatschappij alsnog aan u zelf uitgekeerd, dan betaalt u het totale bedrag van de schade aan ons
  5. U gaat vervolgens naar huis en de schadebehandelaar maakt daarna een calculatie van de schade en dient deze in bij de verzekeringsmaatschappij. Pas nadat wij een akkoord hebben ontvangen van de verzekeringsmaatschappij kunnen wij onderdelen gaan bestellen en eventueel spuitwerk in gang zetten. Wij hebben geen invloed op de snelheid van toezegging van het akkoord. U kunt dit tussentijds het beste informeren bij uw verzekeraar
  6. Soms is er extern werk nodig, bijvoorbeeld spuitwerk. Dit besteden wij uit aan een betrouwbare partner. Dit werk wordt ingepland bij de externe partij als de kosten akkoord zijn gegeven door de verzekeringsmaatschappij
  7. Als wij alle onderdelen binnen hebben die we besteld hebben wordt het werk ingepland bij één van onze schademonteurs
  8. Zodra alle werkzaamheden gereed zijn en door ons gecontroleerd krijgt u bericht dat uw caravan/camper weer klaar staat voor u om op te halen. U kunt hiervoor bij ons terecht van maandag t/m vrijdag tussen 08.00 – 17.00 uur. Als u op zaterdag wilt komen dan willen wij dit graag van tevoren weten en maken wij een afspraak met u tussen 09.00 – 12.00 uur

Het is goed om te weten dat de tijdsduur van het hele schadetraject afhankelijk is van diverse factoren. Als wij alle gegevens compleet hebben en u heeft een merk caravan/camper waar wij dealer van zijn en de bestelde onderdelen zijn op voorraad bij de fabriek dan kan het proces binnen enkele weken afgerond zijn. Heeft u echter een kampeermiddel dat niet tot onze huismerken hoort en/of zijn onderdelen niet of slecht leverbaar dan kan de afhandeling van het schadeproces zomaar enkele maanden oplopen. Drukte bij de verzekeringsmaatschappij, beschikbaarheid van de expert van de verzekering en drukte bij de spuiter of in onze werkplaats heeft uiteraard ook invloed op de doorlooptijd.

Wij behandelen uw dossier bij voorkeur zoveel mogelijk via de mail. Vermeldt u in het onderwerp van uw mail altijd uw postcode en huisnummer a.u.b.

2e Paasdag EXTRA OPEN

12:00 – 17:00 uur

Popup Image